Social Icons

Friday, September 3, 2010

duit raya

bila waktu raya ... masa kecik-kecik dulu... duit raya lah paling best kan... selain apa yang dah disebut oleh bofoyengfeng... gi jalan-jalan rumah orang pun kueh raya pun kemudian.... duit raya tu penting lagi.... masa kecik2 dulu la... sekarang kita pulak yang kena kasi duit raya kat budak2 .....
tapi sekarang lain ... lagi dah makin tua lagi lain... dapat duit raya memang jauh sekali lah... kena sediakan duit raya plak ada... ni pun berkira juga ni nak kasi yang merah ke hijau polimer tu ke atau yang biru jer... anak-anak saudara dah lah 4-5 dozen... gini lah kalau keluarga besar kan... tapi meriah....

tempat kerja pun dah sunyi sekarang... students dah mula balik kampung... tak sabar-sabar... sampai ada kelas pun diponteng... hmmm macam lah esok dah nak raya....budak2 la kata kan..

time dulu, UJ tengah syok syok raya lagi... kecik kecik lagi... selalu banyak dapat duit raya.... memang best... dan time tuh... duit raya tak ada plak diletak dalam envelope kecik macam sekarang ni... macam angpow tuh.... sejak bila UJ tak perasan plak ... anda tahu bila dan sejak bila...?? tapi orait gak kan.. kemas skit... dan warna tema biasanya hijau .... erkkkk baru teringat hari tuh.. UJ ada terbaca satu blog yang ada cakap dan tunjuk imej pasal sampul duit raya yang ada gambar salib... raya bukan krismas....hmmm sampai tahap tu kan... musuh2 Islam ni nak main emosi kita kan... lagi2 lah nak raya .... haishhhhh

budak budak dulu rasa sama gak kot... dulu-dulu pun nak duit raya gak... sekarang pun budak nak duit raya gak.. sure kasi punya la kan.. sure dapat punya... kalau rumah tu tak dapat duit raya.. memang kena cop.. kedekut... so jangan harap raya-raya akan datang nak memeriahkan lagi rumah tuh....

so bebudak yang kecik-kecik nanti jangan lupa datang rumah UJ raya nanti... insyaAllah dapat duit raya... hehehe....

anda semua dah dapat duit raya...? UJ dah dapat ... kerajaan bagi... RM500/= erkkk so jangan jeles ye kemat, amrixxx, khairi, fida dll ... hehehe tapi UJ tahu anda semua lagi meriah dapat duit raya dari company kan....

hmmmm RM500/= macam sekejap je boleh lesap kan.. tapi Alhamdulillah... nanti cuepacs nak mintak bonus dalam pembentangan bajet oktober nanti... biasalah kerja kerajaan.. menda ni topik hangat dan best...

terfikir juga UJ ... layak ke UJ mintak dan dapat kan semua ini...? dengan prestasi kerja yang kita bagi.. namun kadang-kadang kena fikri juga hak tetap hak... muhasabah diri sebelum nak punch out jam 5 petang nanti.. hehehe ....dah nak raya lah woi....

4 komen:

Khairi said...

ngeh333... tak jeles UJ tapi rasa nak ngepau orang saja hehehe. tak dpt la duit raya, duit simpan sindiri2 je pakai.

Afida Anuar said...

fida jeles!! tp dah rezeki orang gomen kan..kami orang bukan gomen ni redha je..

kampeni fida tak kasi duit raya pun:(. Apa barang nak kasi duit raya..kata kompani dari negara taj mahal tuh...

nk kasi bonus pun kemut..errr...

UJ..tahun lepas ada sape entah kasi fida duit raya. RM 10. alasan, sebab fida tak kawin lagi..kehkehkehe... tahun ni waAllahualam la. Harap2 ada lagi yang menggunakan alasan tak kawin lagi..hehe...

ahaa, tahun ni ada pertambahan dari segi anak2 sepupu dan buah yang kecik2 tu..nampaknya kene tambah bajet la.huhu

bofoyengfeng said...

cerita pasal duit raya, gua terkenang satu citer ....haha..nanti la gua citer bila gua tkde keje...

tapi UJ, alhamdulillah, semalam bos gua sendiri bagi duit raya kat gua...siap dalam sampul angpaw lagi... yahuuuuuu!!!

Amrixxx said...

huhu...
ko xyah terfikir lagi UJ.. ko mmg xlayak dapat bonus tuh...ape kate.. ko sedekah je kat aku nanti aku agih2 kan kat fakir miskin..ekeke :D

xpun.. disebabkan aku bujang lagi.. wajib aku dapat duit raya dari ko UJ..ahaha :XD