Social Icons

Showing posts with label RIDDLE. Show all posts
Showing posts with label RIDDLE. Show all posts

Thursday, May 27, 2010

being 2 places at once

salam semua...apa khabar?

ok kite dengar lagu ni dulu lah.... set induction ni... so dengar-dengar... tak payah feeling2.. dengar jerr... mana tak paham...tambah vocab carik dalam kamus... i'm not your moving dictionary ok... pada hal.. lecturer pun tak tahu makna gak huhuhuu - 'on' kan je player atas tuh.

hmmm mungkin explanation kurang jelas... atau pun soalan kurang best... tak pun....
banyak cekadak nye soklan... atau pun .. what the hell...

alaa tak kan lah UJ nak terang satu-satu kan... nanti jadi tak jadi soalan plak.... jadi jawapan terus... huhuuh.. apa yang ko mengomel ni sebenarnya...UJ?

tapi jawapan paling best ialah ... ialah saudara bofoyengfeng kita...hehehe tapi nak wat camne still hmmm FAIL gak... jawapan yang mengerikan uishhhh ada ke khairi nak bela hantu raya....ishhh jangan, jangan khairi.... hmmm tak baik woo...dan jawapan angau lak... sudah tentu lah si Jane... apa kena mengena ngan pergi honeymoon... hmm UJ pun fikir gak ngn jawapan dia ni... hmmm angau la ko Jane... gi balik mandi...huuhu

hehehe tu intro jer...

hei... it's very easy and affordable.. bukan macam naik tambang murah kat LCCT pun.. dan bukan jugak nak berbomoh bagai.... huhuh jauh sekali perlu berkempen... tak perlu itu semua... mana ko pergi ni UJ?

being in two places at once... or be in two places at the same time...huh...

relax la kan... still remember with A walk to remember.. alaaaa sekali UJ sebut tajuk novel or filem ni... mesti semua boleh tahu jawapan kan... does it so sweeeeeet kan? kan ada sebut romantis gak tuh... so clue la tuh fida....heheheh

huh??? apa still blur.... adusss ni la nak kena ulang balik dari awal cite kan... gini la students... dari awal sem kita kasi kuliah... last last hujung semester nak final... lupa dah semua... banyak makan semut betul la?

look at these dailouge... page 37... adushhh ni yang malas nak ulang mende sama ni...hehehe..
I am Landon.. and you Jamie... uikssss

JAMIE :

You’re acting like a crazy person,what's going on?


LANDON
:

Right now, you're straddling the state line.


JAMIE :

OK...


LANDON :

You're in two places at once.


ahaaaa.. ok dah boleh teka sekarang kan... heheehe itu lah maksud UJ..

so apa kena mengena ngn KTMB kat tanjung pagar tuh... alaaa ... common sense la kan... situ tu kira country line la tu... apa kira-kira, memang country line pun.... malaysia dengan singapura kan..

so gi duduk kangkang kat situ....sambil berdiri lah okay skit.... nanti kan orang cakap apa plak...kan? kaki kiri kat malaysia, kaki kanan kat singapura... so we are in two countries at once kan??? betul tak.. tak pun nak tukar kaki kiri kat singapore dan kaki kanan kat malaysia... boleh gak .... heheheh tapi jaga-jaga jangan sampai kena langgar keretapi .. sudehhhh

so praktis la dengan lebih romantis dengan pasangan mu yang halal ok... baru lah romantis... hehehe tol tak? kat malaysia banyak negeri .... beberapa negeri kat malaysia ni pun... kedai sebelah menyebelah je.. dah state line... tol tak? melaka ngn N9 .. kalau tak silap di Tampin kot... Penang ngn Perak kat Nibong Tebal tuh....heheheh

nak best lagi... carik sempadan yang banyak negeri sekali gus....hehehe boleh in many places at once... hehehehe...

OK.. nice try everbody... see u again next semester... korang tak jemu ke ngadap muka lecturer yang sama je setiap semester... itu lah soalan .. yang UJ pernah tanya ngn students... hmmm boleh dorang cakap.... what to do.... cam sengal je ....

hmmm ada yang tak puas hati dengan skima jawapan... hmm kalo nak cek balik skrip jawapan anda ...heheh biasalah RM50....

see u when i see u ...


gambar hiasan... bukan UJ tuh... orang lain... hehehe

---kekadang UJ yang dah tua ni kan.. terpaksa pretend and berlakon gitu menjadi remaja balik... semata-mata nak menyelami hati students ... dan kadang2 benda yang tak suka pun terpaksa menyukakan diri...hmmm

Tuesday, May 25, 2010

wanna be in 2 places at the same time....HOW?

how to be in two places at the same time?

Beberapa har
i lepas ada UJ posting mengenai KTMB.. hmm baru malam tadi ada cerita kat berita d TV mengenai ini kan? so tak lama lagi... apa jadi dengan bangunan sejarah setesen KTMB tu ekkk? secara kasar memang tanah KTMB di Singapura agak bertaburan seperti di Kranji, Tanjong Pagar dan Woodlands termasuk juga lah landasan keretapi yang menghubungkan ke tanah besar semenanjung.... bermula dari JB ke pulau temasek itu... dan kalau tak silap UJ tak lama lagi semua urusan imigresen KTMB yang dalam tahun 2011 akan dipindahkan dari tanjong pagar ke woodlands pula akan berpindah sepenuhnya ke tanjong puteri di JB...mungkin dalam tahun 2018,. so tanah2 KTMB yang sebelum ni diganti dengan tanah yang lain di Singapura dan akan dibangunkan bersama antara kedua-dua negara... Singapore memang bijak.....

************************

MALAYSIA TO RELOCATE TANJONG PAGAR TRAIN STATION TO WOODLANDS -

by BERNAMA

SINGAPORE, May 24 (Bernama) –- Malaysia today agreed to move the Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) station at Tanjong Pagar here to the Woodlands Train Checkpoint (WTCP) by July 1, 2011. Malaysia will also co-locate its railway customs, immigration and quarantine (CIQ) facilities at the WTCP. These were some of the major decisions reached by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his Singapore counterpart Lee Hsien Loong during the leaders' retreat at the Shangri-La Hotel here. When they met, both leaders were looking at the matters arising from the Points of Agreement (PoA) on Malayan railway lands in Singapore which had long become the obstacles to their countries’ good bilateral ties. Najib and Lee agreed to move the issues forward and both countries decided to jointly develop the KTMB lands around Singapore to maximize its full potentials.

************************

so lets answer the title of the entry... how...

if you want to be in two places at the same time???


sekali imbas, bangunan KTMB ni, banyak juga nilai estetika nya kan? lebih2 lagi tentang pengaruh luar dalam warisan senibina bangunan-bangunan Malaysia... memang macam tu pun kalau tengok kebanyakan stesen KTMB kan? ada kaitannya dengan sejarah.... ingat sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa...

those pictures are the clue.... hmmm woiii korang faham tak apa yang UJ maksud kan ni? try r komen... komen r.... satu lagi clue... hmmm ada unsur-unsur romantis skit.... hehehe fida... consider jiwang gak ke..?

Tuesday, February 23, 2010

riddles again...

hmmm hari ni tak de posting sangat-sangat huhuhuu apa lah istilah ekkk sangat-sangat so UJ nak bagi 3 riddles .... ini ketika English Carnival hari tuh kat Beranang.....

What are two things people never eat before breakfast?

Why is the A like a flower?

Why is the letter T like an island?


have fun.....


Thursday, February 11, 2010

answer pls...hehehhe

What begins with T, ends with T and has T in it?

COULD YOU ANSWER IT?

WHICH ROOM HAS NO DOORS AND NO WINDOWS?