Social Icons

Thursday, June 10, 2010

belum selesai dan tak akan selesai...

cerita ni tak akan habis... tak akan selesai... tak akan berkesudahan... sampai bila? sampai bila-bila... namun kita juga berperanan.. kerana mereka saudara kita... mereka bersyahadah seperti kita... mereka mempercayai tuhan yang sama seperti kita.. mereka beraqidah yang sama... mereka menentang 1israel juga...

palestin ... begitu nasibmu sebelum aku dilahirkan.... setelah aku menjadi orang, bermula sekadar mendengar cakap2 orang, membaca di dada akhbar tentang ceritamu sehingga menyaksi sendiri keperitanmu di sana... aku memang tak sanggup... namun sampai bila kau bernasib sebegini... salah kami juga mungkin di sini...

Ya Allah... negara jiran... yang paling dekaat dan paling bertanggungjawab dengan azab ini... masih lagi membebani negara mu sampai sebegini... masih petah bersuara :
"Mesir lebih rela bersempadan dgn Israel drp bersempadan dengan Hamas!"

Inikah harapan dan impian yang kita mahu sandarkan... itu lah Arab sebenarnya... peninggalan anbia'.. telah leka dengan nikmat dunia yang sementara... menjadi lebih BARAT dari barat di sana.... mungkin zaman jahiliah sebelum junjungan nabi SAW mulia... kembali di sana.. sehingga melupakan saudara tetangga serumpun sebahasa yang paling penting seagama..


ehhh leka kah kita... sensitif lah dengan apa yang berlaku di sana... jangan pandang terlalu jauh di sana.... jangan lupa jiran serantau kita di sini sahaja... apa yang dititipkan adalah melalui email yang UJ dapat... urghhhhh kalau dulu kuat ngaumananya... tapi sekarang masih tidak berhenti mengaum lagi... setelah bebas dari tuan punya... bebas singa ini nak buat apa sahaja... bahkan tuan dia dulu pun nak dimakan nya... sedar-sedar tak sedar kudis lama... makin bernanah tapi senang sahaja hilang kerana guna botox... yang mungkin kesan sampingannya ... anak cucu cicit generasi akan datang menanggunggnya...
Turut diberitahu bahawa terdapat satu lagi pembekal rifle ke Israel selain dari USA iaitu negara jiran kita ni ha...yg paling dekat...SINGAPURA! So Razali kata kalau kita suka dan rajin bershopping kat sana ibarat mcm kita adalah penyokong Israel. So friends, mari kita terus berdoa dan mendoakan keselamatan untuk semua saudara2 Islam kita di mana jua mereka berada..












ini bukan permainan mercun di musim raya ... tapi pesta celaka yahudi zionis di palestin sana..akibatnya ... tengok di bawah ini...cukup sengsara...
sanggupkah kita... Ya Allah...


11 komen:

Muhammad Nazrin said...

salam UJ..

agenda Zionis tidak akan padam selagi Imam Mahdi tidak muncul..dan dunia pula kini di bawah naungan Zionis Israel dan sekutumya Amerika..

Singapura sudah lama menjalinkan hubungan akrab dengan Zionis..Singapura lah sumber kekuatan senjata Zionis di Asia Tenggara..

nasib rakyat Palestin adalah di tgn dunia kini..jika Zionis menakluki dunia maka Palestin akan terus sengsara..jadi, hanya Islamlah penawar episod ini..hanya Islam yang mampu lemahkan Zionis si penakut.

bersatulah wahai umat Islam!!
jgn dibezakan lg Syiah dan Sunnah..kita bersaudara!!bangkitlah menentang Zionis,bukan saudara kita sendiri..

MF said...

Salam UJ..

Isk3..
Hmm.. Sedih, marah, pelbagai prasaan bcampur baur..

Selain doa, marilah kita usaha jga apa2 yg kita termampu.. menyedarkn msyrkt kita akn kpentingan mngambil berat ke ats saudara2 kita d sna.. klu stakat doa je, ckup ke.. kn UJ?

Trima ksih UJ ats pkongsian yg amt bmanfaat.. =)

Ya Allah, bntulah saudara2 kami ini ya Allah..

bofoyengfeng said...

jahanam israel laknatullah!

nasikputeh said...

Masya Allah..

mane hilangnye perikemanusiaan diorang ek..

Reading Review said...

mari sekali lagi boycott produk2 yahudi laknatullah....Takbir..teruskan membaca qunut nazilah...hentikan perkhidmatan APC0 serta merta

Afida Anuar said...

UJ..kalau negara Islam bersatu padu...insyaAllah akan hancur jua israel laknatullah tu... tapi kita sendiri pun berpecah belah....

aku bukan aku said...

huhu..
dah tekan post baru bukak post UJ..
la..tajuk hampir sama...

huhu..

tapi ini lebih kpd....

nauzubillah min zalik..
*jangan berhenti menembak doa..

qunuat nazilah yok~!

Khairi Mohd said...

Kalau Rasulullah ada, baginda tak akan hancurkan Israel.

Sebagaimana malaikat minta hancurkan Toif.

Tapi baginda akan bawa Israel bersatu dengan Muslim bawah negara bernama Palestin.

Reading Review said...

Betulke...coz israel ni Allah dah sebut tidak akan redha dengan Islam selagi kita tak ikut dia..
sebab tu, Rasulullah buat perjanjian dengan Israel masa pembukaan mekah..coz diorang one of the nation kat situ..tapi bersatu sama sekali tidak...tahaluf siyasi gitu. minta ustaz UJ bagi komen skit supaya jelas dengan isu ini.

Balqish said...

salam ziarah.
Arab sebenarnya memang kejam.
sebab memihak pada Israel.
sanggup ambil jalan sendiri untuk dapat kepentingan.


rumah dekat dengan Singapore tp tak suka pergi shopping di sana. Suka pergi Angsana je.

uj said...

to semua.. - sorry lah UJ letak ni scheduled.. so tak sempat nak check.. ni baru boleh bace... hmmm itu lah israel...buat lah apa yang kita mampu di sini...namun sampai masa.. tumbang jua dia... apa yang penting juga... bagaimana musuh2 kita di sini...pula..