Social Icons

Sunday, July 25, 2010

Mr. Tupperware

hmmmm beberapa ketika dulu.... pernah juga ada member2 yang bertanya... dan pernah juga ketika bercuti dan ada jumpa kawan2 lama juga ada bertanya... pasal aktiviti apabila dah pencen nanti...maklumlah UJ nye kru kru retro... dah fikir pasal pencen pun.... erkkkk.....

ramai yang nak buat bisnes... sebab mungkin dapat duit pencen kot.... sebab duit KWSP awal2 lagi dah sapu... time tukar skim waktu kerja lagi...

bisnes - masing2 nak bisnes.... bisnes apa.. belum tentu... sebab belum fikir kata mereka...dan UJ pantas menjawab yang UJ nak bukak Kiosk tupperware jenama TUPPERWARE... sambung UJ lagi... tapi tak sempat nak cerita panjang... semua gelak2 ... ketawa berdekah2... ada sampai yang macam sawan... sebenarnya UJ berangan nanti nak bukak kiosk Tupperware kat Mesra Mall di Kerteh-Kemasik tuh... itu yang UJ nak sambung cerita...tapi dorang dah kutuk sakan... kata feminin lah... tak itu lah, tak ini lah... entah apa apa lagi...

hmm salah ke aku nak jadi Mr. Tupperware...???? tolong komen skit... nak bisnes tu... bukan nak buat party tupperware ... erkkkk uiksssss .. tak maju langsung.. typikal, stereotype and erkkk lah member2 gua ni.... uishhh ke UJ yang entah apa2...?


10 komen:

nino said...

uj, bagus bisnes tu
saya pn tengah buat bisnes tu skrg ni. incomenya sgt berbaloi-baloi.

Ibnu Jamaluddin said...

Bukankah 9/10 rezeki itu datang daripada perniagaan dan perniagaan itu bukan satu jenis sahaja...
Teruskan UJ dengan cita-cita, saya di sini menyokong penuh hasrat UJ,... ^_^

ozzy said...

salam UJ..
Pertama sekali "apa salah mencuba" ii-lihat pada apa yg kita minat krn bisness yg nak dijlnkan atas minat kita lebih memberi kepuasan.
iii- Jangan ikut 'orang lain buat aku pun nak buat' iaitu membuat bisness yg dah ramai org lain buat.

p/s - x sangka plak UJ minat biz pasal masa jumpa hr tu x de sebut pun.

Afida Anuar said...

Ye ke golongan retro? tak caya lah??

Wahhh, jauhnya nanti fida nak pi beli tupperware yang UJ jual..kat Mesra Mall... eh fida tak pernah pi ctu pun lagi..tatau bila nak singgah.Padahal kalau balik ganu,lalu kut kemaman memang lalu pun mesra mall tu..hhehehe...

UJ, jual tupperware tak semestinya feminin, sungguh!..fida sokong Uj jual tupperware, tp kasi diskaun eh nanti bila fida pi kedai UJ;)

uNcLeJoE said...

to nino - owhh ye ke... insyaAllah... nanti boleh la saya belajar tips2 bisnes ekkk..

uNcLeJoE said...

to IJ - insyaallahh...terima kasih atas sokongan... hehehe

uNcLeJoE said...

to ozzy - w'salam... hmmm betul tu... minat tu minat tapi bukan sekarang, lagi pun nak bisnes kena tengok modal juga...

uNcLeJoE said...

to fida - retro la jugak... hehehe... no problem fida, ADUN pulau rusa nya pasal... diskaun best punya... hehehe

Bro Bayu said...

Bro.Bayu sentiasa support UJ buat bisnes nih....aku tak tak terlibat dalam tak menyyuport ko ek...hehe

uNcLeJoE said...

thank you.. bro.. so jangan lupa order banyak2 ok...:-)