Social Icons

Friday, May 7, 2010

lirik lagu terpilih

hmmm hari ni kita amati lirik lagu ni lah ye...
lama dah tak dengar...kan...:-)

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan semangat dan roh kebenaran
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Walau susah memempuh cabaran

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan obor sinar kebahagiaan
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Biar syahid ataupun kemenangan

Berjuanglah wahai Ansorullah
Dengan matlamat daulah islamiah
Berkorbanlah wahai yang beriman
Dengan harta dan segenap kepunyaan

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat dihati
Hingga nyata benarnya janji Rabbi

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan semangat dan roh kebenaran
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Walau susah memempuh cabaran

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan obor sinar kebahagiaan
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Biar syahid ataupun kemenangan

Berjuanglah wahai Ansorullah
Dengan matlamat daulah islamiah
Berkorbanlah wahai yang beriman
Dengan harta dan segenap kepunyaan

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat dihati
Hingga nyata benarnya janji Rabbi

Selamatlah parti islam melangkah
Membimbing ummah ke medan siasah
Berpedomankan Al Quran dan Sunnah

Suburlah hidupnya dan pasti berbuah....
Suburlah hidupnya dan pasti berbuah....
Suburlah hidupnya dan pasti berbuah....

selamat hari jumaat untuk semua......

10 komen:

r.o.l. said...

Salam, UJ.

Beberapa bulan sudah saya baca Jatuhnya Sebuah Tamadun, tentang kerajaan-kerajaan Islam yang pernah wujud, dan pilu hati saya dibuatnya. Hampir pada semua zaman-zaman Islam memerintah ada sahaja kacau bilau. Apa yang telah pada pemerintahan Islam? (Saya bukan menuding jari kepada sesiapa, apatah lagi pemerintah Islam yang bertaqwa dan banyak berkorban untuk umat.) Baru-baru ini disyorkan membaca terjemahanan Al-Muqaddimah oleh Ibnu Khaldun yang telah menganalisa sejarah Islam dengan mendalam, mungkin Ibnu Kaldun dapat memberikan jawapan.

bofoyengfeng said...

siapa yang nyanyi ya?

uNcLeJoE said...
This comment has been removed by the author.
uNcLeJoE said...

hehehehe

uNcLeJoE said...

r.o.l. - a'a tiada kerajaan islam yang lebih baik setelah kewafatan junjungan besar nabi SAW...sedikit sebanyak juga telah diwarisi ketika pemerintahan khulafa' ar rasyidin....penghujung zaman khulafa' dah mula zaman khilaf dan fitnah mengenai pemerintahan islam dah mula menular sehingga lah sekarang?...namun begitu kacau bilau berlaku kita tengok akan sentiasa ada kerana hilang ketaqwaan di kalangan pimpinan, harta dunia yang dikejarkan bukan akhirat yang menjadi keutamaan...pun begitu sesuatu pemerintahan sesebuah kerajaan islam dulu bertahan agak lama untuk jatuh bukan?...

bofo - hmmmm tak ingat r sape yang nyanyi...u sendiri nyanyi pun boleh...ok lah i lum baca lagi citer Abu...nak gi jenguk u nye blog lak...hehehhe

Wan Ahmad Fadzil said...

mantap sekali liriknya

Mesintaip: said...

Maaf, tak pernah dengar lagu ni, jadi tak dapat nak nyanyi ni. Namun apa yang penting lirik itu perlu dihayati sepenuhnya.

respon untuk r.o.l, ada juga simpan khazanah Mukaddimah Ibnu Khaldun, tapi tak khatam lagi. Baru dua tiga lembar baca..heheheh..

uNcLeJoE said...

nafastari - a'a betol mantap mudah-mudahan ia kembali bersinar seindah lagunya...

mesintaip - owhhh tak pernah dengar ekk...insyaAllah berkumandang lah tak lama lagi di sana nanti...

Afida Anuar said...

Uj, tak pernah dengar lagu ni..huhu...

apa pun, insyaAllah negara islam yang sebenar pasti tertegak suatu hari nanti...Takbirr!!

uNcLeJoE said...

hehehehe...insyaAllah...owhh tak pernah dengar ekkk nanti fida naik skit ke atas ekk kalau balik kg...sampai kat batu 6, rase area situ ramai kot org suka ngn lagu ni hehhehehe